“Śladami krakowskich muzeów”

Muzeum – Podziemia Rynku w Krakowie, Galeria Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach oraz Zamek Królewski na Wawelu
W sobotę 20 października odbyły się VII, ostatnie wyjazdowe zajęcia dla grupy uczestników Warsztatu Terapii Zajęciowej w Lgocie Wolbromskiej, na które wybrali się z opiekunami w ramach projektu ,,Śladami krakowskich muzeów’’ realizowanego przy wsparciu finansowym środków PFRON będących w dyspozycji Województwa Małopolskiego.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Podziemi Rynku w Krakowie. By odbyć tę fascynującą wędrówkę w czasie, musieliśmy zejść pod bruk Rynku na głębokość ponad czterech metrów. Wędrując po poziomie, po którym w średniowieczu stąpali krakowianie, mogliśmy zobaczyć zrekonstruowany warsztat kowala, zabytkowe monety, gliniane figurki, ozdoby, ceramiczne naczynia, relikty spalonej osady czy makietę miasta z XV wieku. Wielkie emocje wywołały zrekonstruowane szczątki ludzkie znaleźne w trakcie wykopalisk.

Zwiedzając ekspozycję oglądaliśmy nowoczesne techniki multimedialne, wykorzystane do prezentacji obrazów, filmów fabularyzowanych, dźwięków i animacji, które tworzą iluzję tętniącego życiem średniowiecznego Krakowa.

Kolejnym punktem naszego wyjazdu była Galeria Sztuki Polskiej XIX wieku
w Sukiennicach, gdzie zobaczyliśmy ponad 200 dzieł malarstwa i rzeźby reprezentujących najważniejsze nurty w sztuce polskiej końca XVIII oraz XIX stulecia.

Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na zwiedzanie Zamku Królewskiego na Wawelu. Przewodnik oprowadził nas po apartamentach prywatnych, komnatach dawnych władców opowiadając o ich historii. Zwiedziliśmy również skarbiec, i zbrojownię. Ostatnią atrakcją wawelskiego wzgórza była Smocza Jama. Po pamiątkowym zdjęciu ze ,,Smokiem” pełni wrażeń udaliśmy się na posiłek.