WYJAZD DO KRAKOWA GRUP EDUKACYJNYCH I”C”, I”D” i II”D

W dniu 18.10.2021r. pojechaliśmy do urokliwego miasta nieopodal nas – Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Kościoła Mariackiego, gdzie podziwialiśmy piękny ołtarz Wita Stwosza, piękne obrazy i rzeźby. Potem, tuż obok, na Rynku Głównym zobaczyliśmy pomnik naszego wielkiego wieszcza Adama Mickiewicza, przy którym na pamiątkę zrobiliśmy sobie kilka zdjęć. Kolejnym etapem naszego wyjazdu było zwiedzanie razem z Panią przewodnik podziemi średniowiecznego miasta Krakowa. Widzieliśmy jak dawniej mieszkano, z jakich naczyń jedzono posiłki, czym się płaciło za towary, w co się ubierano. Mogliśmy również sprawdzić ile każdy z nas waży za sprawą średniowiecznej wagi. Wynik pomiaru podany był w niecodziennych jednostkach: kamieniach, funtach i centarach. Na zakończenie zwiedzania podziemi, obejrzeliśmy bajkę-legendę o Królu Kraku i Smoku Wawelskim. Po tych wrażeniach udaliśmy się ponownie na rynek, gdzie czekały już na nas specjalne meleksy, które zabrały nas w małą podróż po ulicach miasta, do zamku na Wawelu i z powrotem do Rynku Głównego. Te wszystkie wrażenia sprawiły, że poczuliśmy się nieco głodni. Pomaszerowaliśmy do restauracji „Jama Michalikowa”, gdzie wspólnie  zjedliśmy wspaniały obiad z ciepłą herbatką, podziwiając wystrój tego pięknego miejsca. W trakcie posiłku obchodziliśmy przy okazji urodziny naszego kolegi Alana. Złożyliśmy mu życzenia i zaśpiewaliśmy „sto lat”, w zamian poczęstował nas wszystkich słodyczami. Najedzeni i nieco zmęczeni pojechaliśmy do domu. Przez cały dzień atrakcji było co niemiara… Kraków to piękne miasto nie ma co :).