BESKID ŚLĄSKI – SZCZYRK

Dnia 15 października 2018 r. wybraliśmy się na wycieczkę w Beskid Śląski, a mianowicie do Szczyrku. Przygodę rozpoczęliśmy w Szczyrku Górnym przy dolnej stacji kolejki krzesełkowej na Skrzyczne. Przejazd kolejką Szczyrk na Halę Jaworzyna trwał około 15 min, a z hali Jaworzyna – Skrzyczne około 10 min. Wjechaliśmy na 1257 m.n.p.m. W trakcie trwania przejażdżki podziwialiśmy panoramę oraz lasy mieniące się kolorami jesieni. Towarzyszyła nam przy tym piękna i słoneczna pogoda. Po wyjechaniu na szczyt był czas na podziwianie pięknego widoku oraz zrobieniu pamiątkowych zdjęć.

Zielonym szlakiem wyruszyliśmy na Małe Skrzyczne, trasa była bardzo przyjemna choć wymagająca trochę wysiłku, po drodze odpoczęliśmy w pięknej kameralnej bacówce, gdzie posililiśmy się i napiliśmy. Byliśmy pod wielkim wrażeniem góry Małe Skrzyczne, która pokazała nam panoramę prawie całego Szczyrku. W drodze powrotnej odpoczęliśmy w Schronisku PTTK Skrzyczne i kupiliśmy tam pamiątki. Czas niestety upłynął szybko i trzeba było wracać. Ta samą kolejką zjechaliśmy na sam dół stacji. Zmęczeni i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.