,,Towarzyszą nam zawsze i wszędzie, pomagając w codziennym trudzie, dając nam czystą radość, bez nich człowiek czułby się źle na tym świecie, bo ileż radości daje tak piękna i rozumna istota jak pies…”
Ks. Jan Twardowski

Dogoterapia uznawana jest za jedną z najbardziej naturalnych form rehabilitacji. Swoje rezultaty zawdzięcza niezwykłej więzi, która powstaje między dzieckiem a psem podczas zajęć. Pies bezwarunkowo akceptuje każde dziecko, nie ocenia, nie wymaga, nie wyśmiewa, lecz w sposób naturalny motywuje i zachęca dzieci do wykonywania ćwiczeń. Podczas terapii z udziałem psa można zaobserwować poprawę w sferze psychicznej, fizycznej, intelektualnej, emocjonalnej oraz społecznej.

Według Beaty Kulisiewicz autorki książki ,, Witaj piesku!” istnieje co najmniej pięć powodów, dla których pies spełnia się w roli przyjaciela i terapeuty:

  • Pies nie ocenia – ale akceptuje. Pies nie zwraca uwagi na niedoskonałości wyglądu, mowy czy ruchów. Akceptuje wszystkie nasze nastroje i emocje, zawsze wysłucha i nigdy nie krytykuje.
  • Pies nie wyznacza reguł i granic – oczekuje i reaguje na każdą próbę nawiązania kontaktu i na każdy sygnał do zabawy. Pozwala realizować wszelkie, spontaniczne dziecięce pomysły. Pilnie zwraca uwagę na wszystko, co dziecko mówi lub robi.
  • Pies nie oczekuje – ale daje. Daje pyszczek do pogłaskania, uszy do ciągnięcia, całego siebie do przytulania, niczego nie przyrzeka, ale wszystko spełnia.
  • Pies nie zabrania – ale pozwala. Pozwala zaglądać sobie do ucha, wkładać paluszki do pyska, odbierać zabawki. Nie mówi ,,bądź grzeczny” nie prosi o spokój, nie wydaje poleceń, nie okazuje zniecierpliwienia.
  • Pies nie stawia warunków – ale „kocha bezwarunkowo”. Niezależnie od tego czy odniesiemy sukces czy porażkę, całym sobą pokazuje, że chce być z człowiekiem na dobre i na złe.

Bezcenny jest uśmiech na twarzach dzieci oraz radość podczas przeprowadzania zajęć w naszym ośrodku. Dla naszych psów: Sacziego i Heidi ten uśmiech jest doskonałym podziękowaniem, bo mimo to, iż są one psami to doskonale odbierają nastrój każdego dziecka z osobna, każde z dzieci jest dla nich wyjątkowe, niepowtarzalne a przede wszystkim niczym nie różniące się od innych zdrowych dzieci.